Το “Κέντρο Κοινότητας Δήμου Σιθωνίας” έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020» (κωδ. ΟΠΣ 5003677) με προϋπολογισμό 229.200,00 Ευρώ και ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 19/3/2018. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
Από 19/3/2018 το Κέντρο Κοινότητας λειτουργεί στο πλαίσιο της Πράξης:«Κέντρο Κοινότητας Δήμου Σιθωνίας» με Κωδικό ΟΠΣ 5003677 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2014-2020».
Πρόκειται για μία νέα δομή που θεσμοθετήθηκε με τον Ν.4368/2016 (ΦΕΚ 21 Α΄/21.02.2016) και την Κοινή Υπουργική Απόφαση με Α.Π. Δ23/ΟΙΚ. 14435/1135/29.03.2016 που ορίζει τις ελάχιστες προδιαγραφές λειτουργίας τους (ΦΕΚ 854 Β’/30.03.2016). Τα Κέντρα Κοινότητας αποτελούν το βασικό «πυρήνα» διευρυμένων υπηρεσιών τύπου “One Stop Shοp”, με εξατομικευμένη ολιστική προσέγγιση, το οποίο, υποστηρίζοντας ή συνεργώντας με τη κοινωνική υπηρεσία του Δήμου, ως δράση «ομπρέλα» παρέχοντας υπηρεσίες οι οποίες ανταποκρίνονται τις πολιτικές που ήδη υλοποιούνται ή προγραμματίζονται, όπως η καθολική εφαρμογή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, το πρόγραμμα του ΤΕΒΑ, οι ρυθμίσεις του Ν. 4320/2015 για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, η εφαρμογή ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Δήμο Πολυγύρου.
Ωράριο Εξυπηρέτησης Πολιτών
Το Κέντρο Κοινότητας θα λειτουργεί στις κτιριακές εγκαταστάσεις όπου στεγάζεται και το ΚΕΠ Δήμου Σιθωνίας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, επί οκταώρου βάσεως πέντε -5- ημέρες την εβδομάδα. Από Δευτέρα έως Παρασκευή και συγκεκριμένα 7:00 με 15:00. Το Κέντρο Κοινότητας διακόπτει τη λειτουργία του κατά τις επίσημες αργίες του κράτους και του Δήμου.
Η ομάδα στελέχωσης του Κέντρου αποτελείται από δυο Κοινωνικούς Λειτουργούς (ΠΕ -ΤΕ).
Τα Κέντρα Κοινότητας είναι δομές που σχεδιάστηκαν από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ιδρύθηκαν σε Δήμους και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το Κέντρο Κοινότητας είναι το πρώτο σημείο επαφής του πολίτη με την κοινωνική υπηρεσία του κάθε Δήμου. Από εκεί ο πολίτης ενημερώνεται για όλα τα επιδόματα που δικαιούται, όλους τους φορείς, υπηρεσίες και προγράμματα που του παρέχουν κοινωνική φροντίδα οποιαδήποτε μορφής, σε επίπεδο Δήμου, Περιφέρειας ή επικράτειας.
Στο Κέντρο Κοινότητας του κάθε Δήμου μπορούν να απευθύνονται όλοι οι πολίτες της περιοχής οι οποίοι αντιμετωπίζουν κάποιο κοινωνικό πρόβλημα οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους (ανεργία, οικονομική αδυναμία, έλλειψη στέγης, προβλήματα διαβίωσης λόγω αναπηρίας ή γήρατος) και χρειάζονται τη συνδρομή της Πολιτείας.
Συγχρόνως τα Κέντρα Κοινότητας παρέχουν υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης σε θέματα όπως η προσέγγιση της τοπικής αγοράς για εύρεση εργασίας, η δημιουργία ευκαιριών για νέους ώστε να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους ζωή, προβλήματα ενδοοικογενειακής βίας η οικογενειακών δυσαρμονιών, ζητήματα νομικού χαρακτήρα, μαθησιακή στήριξη παιδιών και εφήβων, διοργάνωση τοπικών εκδηλώσεων με επιμορφωτικό, ενημερωτικό και κοινωνικό περιεχόμενο.
Πολλά Κέντρα Κοινότητας ορεινών ή νησιωτικών Δήμων διαθέτουν και κινητή μονάδα που εξυπηρετεί τους πολίτες των πιο απομακρυσμένων περιοχών οι οποίοι δεν χρειάζεται έτσι να μετακινηθούν στην έδρα του Δήμου.
Στα Κέντρα Κοινότητας με παραρτήματα για Ρομά και Μετανάστες οι αντίστοιχοι πληθυσμοί μπορούν να απευθύνονται για πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες οι οποίες έχουν σχέση με τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με στόχο την αναβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου και την πλήρη κοινωνική τους ένταξη.
Τα Κέντρα Κοινότητας, επομένως, είναι οι αισθητήρες κάθε Δήμου για όλες τις υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας που χρειάζεται ο πολίτης.
Το Κέντρο Κοινότητας είναι μια νέα δράση με καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα λειτουργεί ως δομή συμπληρωματική του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Πολυγύρου . Το Κέντρο Κοινότητας είναι η ανάπτυξη ενός τοπικού σημείου αναφοράς που στόχο έχει να συμβάλλει στην ολοκληρωμένη προσέγγιση σχεδιασμού και εφαρμογής της κοινωνικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο. Βασικός άξονας για την λειτουργία του Κέντρου είναι το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα (Ε.Π.Σ.).
Το Κέντρο Κοινότητας παρέχει υπηρεσίες στήριξης και κοινωνικής ένταξης, υπηρεσίες που αποσκοπούν στην προώθηση της απασχόλησης, υπηρεσίες ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και στήριξης.
Πιο συγκεκριμένα:
• Υποδοχή-Ενημέρωση-Υποστήριξη των πολιτών. Πληροφόρηση, υποστήριξη ή/και παραπομπή των πολιτών στα προγράμματα πρόνοιας και κοινωνικής ένταξης που υλοποιούνται σε τοπικό, περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο.
• Συνεργασία με Υπηρεσίες και Δομές. Συνεργασία και παραπομπή αιτημάτων σε υπηρεσίες απασχόλησης (π.χ. ΟΑΕΔ, συνεργασία με την τοπική αγορά εργασίας με στόχο την ένταξη των ανέργων κ.α.).
• Παροχή υπηρεσιών που θα αποσκοπούν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και θα διασφαλίζουν την κοινωνική ένταξη των ωφελουμένων.
Αναλυτικότερα, παρέχουν:
• Παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης για την ένταξη στην αγορά εργασίας, υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού, κ. ά.
• Παροχή συμβουλευτικής ψυχοκοινωνικής στήριξης σε παιδιά, ενήλικες και οικογένειες.
• Προγράμματα για συνδρομή στη δημιουργία ευκαιριών για νέους.
• Διοργάνωση εκδηλώσεων με επιμορφωτικό, επικοινωνιακό και κοινωνικό περιεχόμενο.
• Μεικτές δράσεις για την κοινωνικοποίηση και την κοινωνική ένταξη.
Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι οι πολίτες που διαβιούν στην περιοχή παρέμβασης του «Κέντρου Κοινότητας», και κατά προτεραιότητα:
• Οι ωφελούμενοι του Προγράμματος «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης»
• Άτομα και οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού
• Μονογονεϊκές οικογένειες
• ΑΜΕΑ
• Άνεργοι
• Χρήστες και πρώην χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών
1. Τι ακριβώς ζητάω από τον υπάλληλο όταν έρχομαι στο Κέντρο κοινότητας;
Μπορείτε να του αναφέρετε το κοινωνικό πρόβλημα για το οποίο χρειάζεστε βοήθεια και να ζητήσετε να σας καταγράψει στο μητρώο των ωφελούμενων. Μέσα από την καταγραφή των στοιχείων σας θα φανεί τι είδους συνδρομή μπορεί να σας δοθεί για να λύσετε το πρόβλημά σας και από ποιο πρόγραμμα, υπηρεσία ή φορέα.
2. Τι δικαιολογητικά πρέπει να έχω για να γραφτώ στο μητρώο ωφελούμενων του Κέντρο Κοινότητας;
Δεν χρειάζεται κανένα δικαιολογητικό. Πρέπει απλώς να έχετε μαζί σας τον ΑΦΜ σας και τον ΑΜΚΑ σας και με αυτά τα δύο στοιχεία το ίδιο το σύστημα θα φέρει προσυμπληρωμένα διάφορα πεδία (διαμονή, οικογενειακή κατάσταση, κάρτα ανεργίας κ.λπ.). Με βάση τα όσα δηλώσετε στον υπάλληλο του Κέντρου, θα συμπληρωθούν τα υπόλοιπα πεδία του συστήματος που ολοκληρώνουν την εικόνα σας και αποτυπώνουν το θέμα ή τα θέματα για τα οποία ζητάτε συνδρομή.
3. Όταν καταγράφομαι στο πληροφοριακό σύστημα του Κέντρου Κοινότητας αυτόματα υποβάλλεται και η αίτησή μου στο ΚΕΑ;
Όχι αυτόματα, αλλά την ίδια εκείνη στιγμή που εξυπηρετείστε από τον υπάλληλο του Κέντρου, αν ενδιαφέρεστε για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ή αν από την καταγραφή σας στο αρχείο ωφελούμενων του Κέντρου Κοινότητας βγαίνει το συμπέρασμα ότι έχετε τις προϋποθέσεις για να πάρετε το ΚΕΑ, επιτόπου ο υπάλληλος του Κέντρου σας κάνει την αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ και άμεσα έχετε την απάντηση για την έγκριση ή μη της αίτησής σας.
4. Μπορώ μέσω του Κέντρου Κοινότητας να κάνω αίτηση για το ΤΕΒΑ;
Το ΤΕΒΑ δεν έχει πλέον ανοικτή δική του πλατφόρμα για αιτήσεις, αλλά είναι συνδεδεμένο με εκείνη του ΚΕΑ. Όλοι οι δικαιούχοι του ΚΕΑ, μόλις εγκρίνονται, και εφόσον έχουν δηλώσει στην αίτησή τους ότι επιθυμούν να πάρουν και το ΤΕΒΑ, γίνονται αυτόματα δικαιούχοι του ΤΕΒΑ και μπορούν να παίρνουν τα είδη του από τα σημεία διανομής που θα τους υποδειχθούν επιτόπου από τον υπάλληλο του Κέντρου.
Ταχυδρομική διεύθυνση:
- Νικήτη Χαλκιδικής, Πλησίον Δημαρχείου, Τ.Κ. 63088
Τηλέφωνο επικοινωνίας:
- 2375041100
E-mail:
- kkoinotitas1@dimossithonias.gr
- kkoinotitas2@dimossithonias.gr
Σύντομα κοντά σας.